Köpvillkor Cranberry Corners webshop

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och C-berry Corner AB, nedan kallad Cranberry Corner, när du handlar på webshop.cranberrycorner.se.

Allmäna villkor

C-berry Corner AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning och Köp

Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp, däremot måste du ha fyllt 18 år för att få handla på Cranberry Corners webbshop. Vi levererar för närvarande bara till adresser inom Sverige men om du önskar beställa från något av de nordiska länderna kan du kontakta oss på Cranberry Corner så får vi se om vi kan lösa det.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns uppgifter om beställda produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till order@cranberrycorner.se eller ring 08-753 23 33. Din beställning är bindande.

Priser

Priset som anges vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna anges i SEK och är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Frakt tillkommer. Cranberry Corner reserverar sig för momshöjningar, kraftiga valutaförändringar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Varor

Sortimentet uppdateras regelbundet. Alla varor som kan läggas i kundvagnen finns vanligtvis oftast på lager, om inget annat anges. Dock reserverar vi oss för att någon vara kan ta slut då webshopens lager är detsamma som för den fysiska butiken och lageruppdatering sker inte automatiskt. Om någon felräkning mot förmodan skulle uppstå, kontaktar vi dig omgående. Du har då möjlighet att häva köpet utan kostnad, byta till annan vara eller eventuellt invänta en ny leverans.

Det är ibland svårt att återge en produkt på korrekt sätt med enbart en bild. Vi gör vårt bästa i vår beskrivning för att du ska få en så rättvis bild som möjligt, men inställningar i din dator kan göra att exempelvis färgen blir annorlunda och vi reserverar oss för färgavvikelser. Eftersom varorna vanligtvis finns i butiken kan du alltid ringa och fråga om detaljer, material eller färger som kan vara viktiga för dig. Vi hjälper så gärna till.

Beställningsvara

Om produkten anges som Beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan vi tar endast hem den enkom för dig när du beställer den. 

När produkten kommit in till oss får du ett meddelande via mail. Om leverantören har varan på lager är leveranstiden ca 1-2 veckor beroende på produkt. Vi kontaktar dig personligen för mer information. En orderbekräftelse kommer att skickas till den e-post du angav vid beställningen.

Vid beställningsvara har du givetvis samma ångerrätt som vid andra köp förutsatt att vi inte anpassat varan efter din beställning, men hemtagningskostnaden och frakten faktureras även om du ångrar ditt köp. Dvs den fraktkostnad det har blivit för oss att ta hem varan från leverantören och skicka den till kund. Tänk på att du också själv står för returkostnaden om du skulle ångra ditt köp efter att du mottagit varan.

Vi har också varor som endast finns att beställa med direktleverans från vår leverantör. Fraktkostnaden ingår då i priset. Vid beställninh anger du ett önskat leveransdatum i meddelanderaden, efter beställning återkommer vi med ett exakt leveransdatum. Några saker att tänka på. Du behöver vara på plats och ta emot leveransen på överenskommen leveransdag. Leveransen sker som en ordinarie palleverans till tomtgräns. Inbärning eller omhändertagande av emballage ombesörjes av dig som kund. Leveransen är försäkrad. Om du inte finns på plats vid leveranstillfället debiteras du både den faktiska fraktkostnaden både för både utkörningen och returen.

Leverans

Beställningar postas vanligtvis nästföljande vardag, men kan ta upp till ett par dagar beroende på säsong. Du kan givetvis också meddela oss på din beställning om du önskar ett senare leveranstillfälle. Varan levereras med DHL eller i vissa fall även med Postnord, beroende på varans storlek och vikt. Vi levererar för närvarande inte paket utanför Sverige, kontakta oss om du önskar hjälp med leverans till annat land.

I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att levereras tillsammans. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden kontaktar vi dig via e-post eller telefon. Självfallet står vi för den extra fraktavgiften som ev. uppkommer vid delleverans. Om leveransförsening äger rum utöver utlovad leveranstid har du som kund rätt att häva din beställning. Om detta skulle inträffa kontakta oss skriftligen via e-post: info@cranberrycorner.se

Hämtas i butik

Du kan också göra dina beställningar som vanligt i webbshoppen men välja att hämta dem i vår butik på Svärdvägen 3 i Danderyd. När du hämtar själv i butiken kan du välja att göra din betalningen vid avhämtning (om du inte valt annat betalsätt via Klarna Checkout). Varorna finns vanligtvis tillgängliga nästkommande vardag efter klockan 12, men vi kontaktar dig så fort din vara är klar för avhämtning.

Frakt

Eftersom vi vill hålla samma priser i butiken som på webbshopen tillkommer kostnaden för frakt, om du inte väljer att hämta varan i butiken. Frakt debiteras utifrån den sammanlagda vikten på det du beställt samt eventuellt tillkommande kostnad för skrymmande varor. Vi försöker hålla oss så nära (och oftast lite under) de frakterna som vi blir debiterade, men när du beställer flera varor kan det bli så olyckligt att vikterna, och därmed frakterna, drar iväg lite orimligt. Kontakta då oss vid beställning om du vill göra oss uppmärksamma på att frakten dragit iväg.

Outlösta paket

Att inte hämta ut ett paket är INTE betyder inte att du ångrat ditt köp, för ångerrätt se nedan. För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 350:- för att täcka kostnader vad gäller extra pålägg vi får från DHL, expediering, packning, emballage samt returfrakt utöver de fraktkostnader som debiterades vid leverans. Vid frågor kring detta, vänligen kontakta oss.

Felaktiga adressuppgifter

Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

Betalningsvillkor

Alla varor förblir C-berry Corner ABs egendom tills det att full betalning erlagts. Alla bedrägerier polisanmäls med rättslig följd.

Betalning via Klarna Checkout eller vid avhämtning i butik

Med betalning via Klarna Checkout behöver du inte lämna ut några personliga uppgifter avseende betalningen till oss i butiken. Allt som rör din betalning sköts mellan dig som kund och Klarna.

På Klarna kan du välja att betala mot konto, faktura, kort (Master Card & Visa) eller direktbetalning bank. Om du väljer att betala vid avhämtning i butiken kan du också välja att betala med Swish, Presentkort, American Express eller med kontanter. Om du inte vill betala via Klarna och bor en bit ifrån oss kan du alltid betala via swish eller i undantagsfall via plusgiro eller bankgiro, kontakta oss på info@cranberrycorner.se om du har frågor om andra betalningsmetoder.

Ångerrätt/Bytesrätt/Öppet köp

Enligt distanshandelslagen har du alltid rätt till 14 dagars rätt från det datum du mottog din vara. Hos oss har vi 30 dagars öppet köp, 14 dagar för säsongsvaror och livsmedel. Du kan alltid returnera en vara inom 30 dagar från mottagandet (dock ej DVD/CD, hygienartiklar eller matvaror eller bruten förpackning). Kontakta alltid Cranberry Corner via mail före retur. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Vill du utnyttja möjligheten att returnera varan ska du informera Cranberry Corner via e-post och ange ditt namn och adress, ordernummer och vilken vara det gäller. Du ska även ange om du vill byta varan mot en annan, eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Vid retur, står du själv för returfrakt och transportrisk. Vid retur efter 14 dagar återbetalas endast varans värde. Du får en bekräftelse via e-post när returen mottagits, inspekterats och godkänts/icke godkänts. Vi återbetalar pengarna inom 14 dagar efter godkänd retur. Vi löser inte ut försändelser som inte erhållit returnummer från oss och/eller inte är fullt frankerade. Att inte hämta ut en vara är inte detsamma som att du ångrar ditt köp. Du måste alltid kontakta oss vid retur.

Vid retur av vara kan vi hjälpa till att ordna med fraktsedel via DHL, själva kostnaden för returfrakten drar vi av mot summan som ska återbetalas till dig.

Vid direktleverans från vår leverantör i Danmark står du för den verklig fraktkostnaden som vår leverantör debiterar oss. Du meddelar oss skriftligt och ansvarar för att varorna är ordentligt emballerade och på en eur-pall i de fall de leverererats så. Vid beställningsvaror är ångerrätt/öppet köp giltigt i 14 dagar från mottagandet.

Vid beställning av möbler med direktleverans från leverantör i vår butik gäller inte öppet köp eller distanshandelslagen.

Reklamationer

Kontrollera att ditt paket inte har några yttre skador när du löser ut paketet. DHL har en enkel funktion där ditt ombud kan markera transportskada i systemet och som underlättar vid reklamation. Om någonting har blivit fel ersätter vi den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du kontakta Cranberry Corner så snart som möjligt. Vi behöver då ditt namn, adress, ordernummer, vilken vara som ditt ärende gäller samt anledningen till reklamationen.

Dokumentera din reklamation med foto både på den skadade varan och det eventuellt skadade emballaget. Du väljer själv om du vill ha en ny vara eller om du vill ha pengarna tillbaka. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Vi accepterar inte returer som du inte meddelat oss innan. Vid returer av en felaktig vara står du för transportrisken, men returportot står Cranberry Corner för. Så tänk på att emballera/packa varan väl

Skadat gods

Om varan skadats under transporten ska du genast anmäla detta till transportföretaget när du hämtar ut försändelsen. DHLs ombud har en enkel funktion där de kan markera försändelsen som emballageskadad i sitt system. Detta underlättar vid reklamation. Dokumentera det skadade emballaget och den skadade varan med foto. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning i de fall vi anser det befogat.

Sekretesspolicy

Genom att tillhandahålla dina personuppgifter i samband med en beställning av en vara eller tjänst samtycker du till att din information används för att leverera de varor, tjänster, garantiåtagande och erbjudande vi erbjuder som butik och webshop.

Personuppgifter som registreras när du eller vi skapar en användarprofil, order, beställning eller vid uppdatering av dessa. Gäller till exempel namn, adress, mobilnummer, e-postadress osv

Genom att tillhandahålla dina personuppgifter samtycker du till att din information används för att leverera de varor, tjänster, garantiåtagande och erbjudande vi erbjuder som butik och e-handelsföretag.

Vi delar endast dina personuppgifter med våra leverantörer inom kundservice, betalning, transport och teknisk support. Dessa leverantörer behöver informationen för att kunna tillhandahålla sina tjänster till oss inom ramen för de åtaganden vi har mot dig. Vill du läsa mer om vår sekretesspolicy kan du göra det här.

Om Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om att cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Vill du läsa mer om vår användning av Cookies kan du göra det här.

Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse från Cranberry Corners sida, som gör att Cranberry Corner inte kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Cranberry Corner befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Är det någonting du vill ändra på eller behöver fråga om så kan du kontakta oss på telefon 08-753 23 33, på måndag-torsdag mellan klockan 11.00-18.30, fredag 11.00-18.00, lördag 11.30-16.30, söndagar mellan 1/10-23/12 och de flesta röda helgdagar mellan klockan 12-16. Du kan också maila oss på info@cranberrycorner.se.

Vi reserverar oss för eventuella fel som uppkommit genom skrivfel, faktafel, slutförsäljningar samt prisförändringar.